Actualiteit voor Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)

Foto vo-klas met docente

Een moeder dient een klacht in bij de LKC omdat ze niet tevreden is over de communicatie die volgde nadat de school had besloten om haar zoon van school te verwijderen.

wo 10 januari 2018
foto klaslokaal bij school en ouders komen er samen uit

Ouders dienen  een klacht in bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) omdat ze niet tevreden zijn over de begeleiding die hun dochter krijgt. Na overleg is besloten dat de school eerst zou proberen om zelf de klacht op te lossen. Dit leidt uiteindelijk tot het intrekken van de klacht.

wo 20 december 2017

Hoe beoordeelt de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) klachten over meldingen aan Veilig Thuis?

ma 20 november 2017
foto bij klacht over schoollocatie

De ouders hadden een klacht ingediend bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC), maar kwamen er samen met de school uit!

wo 11 oktober 2017
foto van leerling

Als een klacht wordt ingediend bij de LKC, onderzoekt Onderwijsgeschillen wat de beste manier is om de klacht op te lossen. Soms is het beter om de klacht eerst te bespreken met de school.

di 3 oktober 2017
foto dag tegen het pesten

Van 18 tot en met 22 september 2017 is de Landelijke Week tegen Pesten. Wat is er geregeld over pesten in het onderwijs en waar kunnen ouders terecht met klachten over pesten?

ma 18 september 2017

ls een klacht wordt ingediend bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC), onderzoekt Onderwijsgeschillen in elk individueel geval wat de beste manier is om de klacht op te lossen. Soms blijkt het beter te zijn om de klacht eerst te bespreken met de school of het schoolbestuur zelf.

ma 11 september 2017
foto mbo studenten

In het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) is met ingang van 1 augustus 2017 de nieuwe wetgeving over de klachtenregeling en over het toelatingsrecht tot het mbo inwerking getreden.

di 22 augustus 2017
Foto bij schooladvies

Als een klacht wordt ingediend bij de LKC, onderzoekt Onderwijsgeschillen in elk individueel geval wat de beste manier is om de klacht op te lossen. Soms blijkt het beter te zijn om de klacht eerst te bespreken op school zelf. Dat was ook het geval bij de klacht over het schooladvies van Sanne.

ma 19 juni 2017
© enno keurentjes

Het jaarverslag van de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) over 2016 is verschenen. Uit het verslag blijkt dat het aantal ingediende klachten ongeveer gelijk is gebleven, maar het aantal adviezen dat de LKC uitbracht wel gestegen is.

ma 12 juni 2017